// Bonjour Loves
Follow | Dashboard
SAHABAT.

Friday, September 21, 2012 @ 9:00 AM | 0 Comment [s]

assalamualaikum :)

938c123f51ea9894d647933f850d3611_large

hai ebelibadiiii yang kucintai . muntah kaler pink ;D tonight aku nak cerita pasal sahabat. okay korang mesti ada kawan biasa, kawan baik , bff , kawan tak baik and so on. takkanlah korang takde kawan kott? duduk dalam tempurung ke ape. hahahah. Sorryyyyyyy._. me not perfect.

So cerita ini berkisahkan tentang empat orang kawan yang bernama bedah,siti,munah dan peah. mereka memang berkawan baik since masuk form one lagi. duduk , tiduq,makan semua bersama kecuali satu ni je tak bersama MANDI! hahaha . kelima lima dorang duduk di asrama :) 

Then masa dorang form 3 , ada seorang budak baru masuk, Ziana nama dia.comel.putih.pakai braces.orang kaya. masuk sekolah baru memanglah takde sekor kawan pon nak kawan kan. nasib kalau mulut ringan ramailah kawan. kalau yang mulut ada emas tuhh memang seorang jelah kawan dia.

So pada suatu hari, siti cuba untuk merapatkan diri dia dengan ziana. tujuannya cuma untuk berkawan. sejak dari harituhh siti tak rapat dah dengan munah,bedah& peahh. Sejak harituh juga dorang jarang lepak sesama, study sesama and so on. munah bedah peah mula berkecil hati dengan sikap siti. 

siti menganggap ziana seorang sahabat yang perfect baginya. mereka tidak pernah berenggang. bak kata classmates mereka dorang ni dah macam couple pulak. Selepas habis pmr, mereka selalu menghabiskan masa bersama sama. si ziana cerita masalah dia kat siti and siti ceritakan masalah dia dekat ziana. Sampailahh mereka masuk ke tingkatan empat .........

Masuk ke tingkatan empat ziana dan siti mereka dapat kelas yang sama . munah bedah dan peah sudah masuk ke kelas yang lain. So bermulalah kehidupan siti dan ziana di tingkatan empat.then mereka berkenalan dengan yana dan tiqa. yana dan tiqa cukup femes dia sekolah mereka. bukan femes dengan perkara buruk yang mereka lakukan tetapi dengan kejayaan mereka mendapat 8A dalam pmr. mereka berkawan seperti biasa.

pada pertengahan tahun siti mula merasa perubahan dalam diri ziana. ziana mula menjauhkan diri daripada siti. dia mula berkawan dengan yana. siti cemburu dengan keakraban mereka. mana tidaknya merekakan dulu 'bff'. siti hanya buat dek malas hendak melayan sikap ziana yang begitu. bila siti tidak melayan ziana berborak, dia mengatakan siti sudah lain. tetapi dia tidak perasan diri dia yang lain sebenarnya. Siti tetap bersabar.malas mahu merenggangkan persahabatan mereka yang sudah mula merenggang.

Cuba korang bayangkan korang dalam situasi siti ni. Ziana bercakap dengan yana seolah olah siti tidak ada bersama mereka walaupun siti ada kat situ. Selepas ziana nampak muka siti berubah masam baru dia tergedik gedik nak memujuk hati siti yang terluka itu. Ya Allah kalau aku dalam diri siti dah lama aku sound si ziana tuhh. masa form 3 dia datang terhegehh hegehh si siti datang kat dia nka kawan dengan dia and sekarang dia nak bunag siti macam tu jee ._. begitu memalakkan!

"Ya Allah kau kuatkanlah siti untuk meneruskan hidup dia dengan sempurna. Temukanlah dia dengan seorang sahabat yang ikhlas berkawan dengan dia. " Amin.

moral of the story: kawan boleh ramai tapi sahabat susah nak cari. So semoga korang dapat sahabat yang baik kayyyy :) 

Wassalammm :>



Post a Comment


Older Post | Newer Post
LE OWNER !

Assalamualaikum! Bonjour Babehhh :) Welcome to my pinkquoise bloggg :* Follow me if you want ^.^

underlined, bold

Mathematics may not teach us how to add love or minus hate.But it gives us every reason to hope that every problem has a solution T^T


Navigations!

Diary About Site


Let's Talk Babehh!

The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : BUMBLEBEE ._.

Best View at GOOGLE CHROME!

Older Post | Newer Post